Water is goed voor later

water
Tijdens een Balans-check waarin ik samen met de klant de balans opmaak op alle vlakken van het leven, komt ook het stuk voeding/drinken voorbij.
 
Want naast mindset, energie, zingeving, zelfvertrouwen, pro-activiteit is ook je fysieke balans een essentieel onderdeel van de totaalbalans.
 
Bij je fysieke balans gaat het over thema’s zoals ontspanning, slapen, bewegen en voeding.
 
Daarom ben ik ook zo’n voorstander van het holistische coachen. Alles staat met elkaar in verbinding.⁠
Weer even terug naar dat water. Iedereen weet inmiddels wel dat voldoende water drinken gezond is. Maar het in de praktijk brengen ervan is vaak nog niet zo makkelijk. Terwijl het drinken van water zo goed voor je is. Je afvalstoffen worden afgevoerd. Je brein, huid en darmen enz. worden gehydrateerd.⁠
Als je te weinig water drinkt dan kun je last krijgen van hoofdpijn, vermoeidheid, slaapproblemen, stoelgangproblemen, concentratieproblemen, duizeligheid, verwardheid enz. Het heeft dus een groot effect op je welzijn. 
Daarom vandaag een paar praktische tips zodat jij meer water gaat drinken!⁠💦⁠


💦Tip 1: Waterflesje⁠
Zorg dat je altijd een waterflesje binnen handbereik hebt. Dit scheelt zoveel. Zonder dat je het dan vaak in de gaten hebt, heb je je flesje alweer leeg. Ook als je de deur uitgaat, neem een flesje water mee.⁠

💦Tip 2: Water-app⁠
Er zijn verschillende apps die bijhouden hoeveel water je drinkt en die je eraan helpen herinneren om je glas weer bij te vullen. Zo is er de Watertracker, Water Drink Reminder enz. Kijk maar eens in de Appstore/Playstore.⁠

💦Tip 3: Bij elk glas thee, koffie of drankje een glas water ernaast⁠.
Deze gewoonte heb ik afgelopen jaar opgepakt. Bij elk kopje koffie of thee wat ik aan m’n klanten en mezelf geef, staat een glas water naast. Bij de start van de coaching heb ik al 2 glazen water op tafel staan en pak ik er later koffie of thee bij. Onbewust gaan beide vaak leeg. En mocht er nog wat over zijn in het glas dan geef ik het aan m’n planten. ⁠

💦Tip 4: Zet een glas water of flesje naast je bed en drink dit ‘s ochtends meteen leeg. Dit heb ik sinds de vakantie ingevoerd en bevalt me heel goed. Zo hydrateer je (o.a.) ook meteen je darmen die zich klaar kunnen maken voor het eerste voedsel van de dag. 

💦Tip 5: Drink elke keer als je naar de wc bent geweest een glas water om wat regelmaat aan te brengen.

💦Tip 6: Zet het flesje of glas water in het zicht.

💦Tip 7: Doe schijfjes aardbei, sinaasappel of limoen bij het water of een takje munt.

Het advies is 1,5-2 liter water per dag te drinken. 

Succes!

Wil jij ook aan de slag met jouw totaalbalans? Wil jij meer meer rust, meer energie en meer zelfvertrouwen? Neem dan contact op voor een gratis oriënterend gesprek van een half uur in m’n praktijkruimte of online! Check froukjecoach.nl/coaching.